کم کاری تیروئید

تیروئید

تیروئید یک غده درون ریز است که بیماری کم کاری تیروئید جزو شایع ترین بیماری غدد درون ریز می باشد. تیروئید کم کار وقتی رخ می دهد که غده تیروئید نتواند به اندازه نیاز هورمون های خاص خود را برای بدن تولید نماید و تعادل واکنش های شیمیایی بهم می خورد. هورمون تیروکسین و تری یدوتیرونین توسط غده تیروئید تولید می شود که در رشد بدن، ضربان قلب، تولید گرما و مصرف انرژی تاثیر دارند. تیروئید کم کار در زنان و هچنین در افراد بالای 60 سال شایع تر است. این بیماری در ابتدا علائم خاصی ندارد و اگر درمان نشود به مرور زمان مشکلات قلبی، درد مفاصل، ناباروری و چاقی را به همراه دارد. کم کاری تیروئید قابل درمان است و با آزمایش خون تشخیص داده می شود.

 

علائم کم کاری تیروئید:

گز گز و سوزن سوزن شدن بدن

بی حالی و خستگی

افت شنوایی

یبوست و خشکی پوست

افزایش وزن و پف کردن صورت

ضعف ماهیچه ها

بالا رفتن کلسترول خون

درد و تورم مفصل ها

ریزش مو و نازک شدن موها

اختلال حافظه

بزرگ شدن غده تیروئید

تیروئید

 

از عواملی که باعث کم کاری تیروئید شود می توان به بیماری خود ایمن، اصلاح بیش از حد پرکاری تیروئید، بیماری مادر زادی، جراحی تیروئید، رادیو تراپی، برخی داروها و کمبود ید اشاره کرد.

اگر به دنبال درمان این بیماری هستین و از خوردن قرص های هورمونی مصنوعی خسته شدین باید از روش های فوق العاده که در طب سنتی آمده بهره ببرید. از نظر طب سنتی افزایش بلغم (سردی و تری) باعث ایجاد کم کاری تیروئید می شود.

بادکش گرم، ماساژ گردن با روغن بادام و سیاه دانه و خوردن غداهایی با طبع گرم تا حدودی موثر است. برای درمان قطعی کم کاری تیروئید در کنار رعایت این اصول اولیه باید داروی مناسب برای شما تجویز گردد که همزمان با اصلاح مزاج شما مشکل تیروئید را هم برطرف نماید.

 

شرکت داروسازی پرنیان با اتکا به علم و تجربه اساتید طب سنتی محصول فوق العاده ای را برای کنترل تیروئید بنام عصاره هوفاریقون عالیان پلاس را تولید کرده است.

alian sabz
ارسال دیدگاه