نعنا گیاهی با خواص فراوان

گیاه نعنا یا نعناع از گذشته های خیلی دور به عنوان گیاهی اشتهاآور، معطر و همچنین برای مشکلات گوارشی استفاده می شده است.

گیاه نعنا خوراکی می باشد و از آنجایی که گیاه نعنا از محل گره های ساقه، ریشه هایی را خارج می کند که باعث تشکیل ساقه های جدید می شود، اگر شما فقط یک ساقه نعنا در باغچه خود بکارید، به زودی تمام باغچه شما پر از گیاه نعنا می شود. به همین دلیل در فارسی به گیاه نعنا هزارپا گفته می شود.

از نظر علم طب سنتی گیاه نعنا طبیعتی نسبتا گرم و خشک دارد و در مقایسه با گیاه پونه از لحاظ خواص دارویی، نعنا خواص دارویی بیشتری دارد.

گیاه نعنا دارای ماده ایی به نام منتول است که این ماده باعث خنکی در دهان می شود. مقدار منتول بسته به زمانی که گیاه نعنا چیده می شود متغیر است. در گیاه نعنا معمولا بین 35% تا 55% منتول وجود دارد اما زمانی که گیاه نعنا دیر چیده شود این مقدار به 30% می رسد.

نعنا پرورش داده شده به عنوان سبزی خوردن استفاده می شود و از آنجایی که گیاه نعنا برای ناراحتی های معده موثر می باشد، خوردن نعنا به همراه غذای روزانه به ویژه ناهار توصیه می گردد.

در این میان نعنا کوهی یا فری از لحاظ  کاربرد و خواص بسیار با ارزش تر از نعنا معمولی پرورش داده شده است.

برخی از فواید و خواص گیاه نعنا:

  • نعنا گاز معده و روده را از بین می برد و بادشکن است
  • نعنا برای سرماخوردگی مفید و ضد سرفه است
  • نعناع آرامش بخش و مقوی اعصاب است
  • جویدن گیاه نعناع باعث تسکین درد دندان می شود
  • نعناع کشنده کرم های معده و روده است
  • نعناع برای پایین آوردن تب موثر می باشد

 

گیاه نعنا فلفلی:

گیاه نعنا فلفلی گیاهی خوشبو و معطر است. این گیاه از پیوند نعنا آبی و نعنا زینتی یا تند ایجاد شده است. این گونه پرخاصیت نعنا، برگ های سبز تیره دارد و 60 تا 90 سانتی متر رشد می کند.

گیاه نعنا فلفلی کاربرد بسیار زیادی در مصارف خانگی و داروسازی دارد که از جمله آن می توان به طعم دهنده مواد غذایی، محصولات آرایشی، صابون، خمیردندان، دهانشویه و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

گیاه نعنا فلفلی فواید بسیار زیادی دارد که می توان به اثر آرامش بخشی عجیب این گیاه، همچنین درمان نفخ شکم، درمان درد های قاعدگی، درمان اسهال و درمان مشکلات افسردگی اشاره نمود.

شرکت داروسازی پرنیان با یک دهه سابقه و تجربه در زمینه داروسازی توانسته با پیشرفته ترین دستگاه های صنعتی به همراه تکنولوژی به روز دنیا موفق به تولید دمنوش 100% گیاهی نعنا فلفلی گردیده تا همه شما عزیزان از نعمت خواص این دمنوش فوق العاده بهره مند شوید.

alian sabz
ارسال دیدگاه