علت یبوست چیست؟

یبوست

کم بودن حرکات روده و یا سفتی شکم که منجر به کم شدن اجابت مزاج می گردد را یبوست می گویند. یبوست جزو شایع ترین عارضه های گوارشی است که ممکن است در هر سن و شرایطی رخ دهد. خیلی جای نگرانی نیست چون تمام انسان ها در مقطعی دچار یبوست می شوند و رفع این مشکل حس خوبی را ایجاد خواهد کرد.

 

علل یبوست:

عدم تحرک کافی، کمبود آب در بدن، نخوردن فیبر لازم برای بدن، مصرف زیاد لبنیات، داروهای فشارخون و آرام بخش، بیماری های عصبی، مصرف مواد مخدر، تغییر رژیم غذایی، استرس بعد از بارداری، تنگی روده، بیماری مقعد، کم کاری تیروئید و دیابت، سرطان روده و… می تواند باعث یبوست گردد.

 

علائم یبوست:

دفع مدفوع سفت

مدفوع خشک و تکه تکه

درد و سختی اجابت مزاج

احساس سیری

یبوست

مشاهده خون در مدفوع، خونریزی از راست روده و درد شکم و کمر هم در مراحل حاد گزارش شده است.

برای درمان یبوست در طب سنتی توصیه می شود وعده های غذایی مرتب و در زمان مناسب صرف شود، غذا به طور کامل جویده شود و بعد از غذا بلافاصله دراز نکشید، از پرخوری بپرهیزید، روزانه آب کافی میل نمایید، ورزش کنید، سوپ و روغن زیتون میل نمایید و فیبر کافی از میوه ها دریافت کنید. یبوست می تواند آغازگر خیلی از بیماری های گوارشی باشد پس با مصرف داروهای گیاهی و توصیه های طب سنتی براحتی قابل درمان است. گیاهان مختلفی بعنوان ملین عمل می کنند و باعث رفع یبوست می شوند.

 

عصاره نیل تاک عالیان پلاس تحت نظر پزشکان طب سنتی و با بهره مندی از تجربه اساتید در شرکت داروسازی پرنیان تولید شده و در دسترس شما عزیزان می باشد تا با مصرف عصاره نیل تاک مشکل یبوست به طور کامل رفع گردد.

alian sabz
ارسال دیدگاه