خواص باورنکردنی چای سبز

چای سبز خواص بسیار زیادی دارد که بصورت کلی می‌توان در درمان بیماری ها و تناسب اندام اشاره کرد. چای سبز از گلبرگ و جوانه تازه گیاه چای بدست می آید. چای سبز بر خلاف چای سیاه فرآیند تخمیر را نمی گذراند. بدلیل حفظ کلروفیل در چای سبز نباید برگ قهوه ای در آن وجود داشته باشد و حاصل دم کردن آن باید طیفی از رنگ سبز داشته باشد.

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان بوده و به همین دلیل مورد توجه قرار گرفته است. وجود ترکیبات پلی فنلی در چای سبز (مقدار کاتچین فراوان) باعث کاهش ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی می گردد.

از خواص چای سبز می توان به پیشگیری از انواع سرطان، پیشگیری از آلزایمر و پارکینسون، افزایش متابولیسم بدن، کاهش لخته خون و جلوگیری از مشکلات قلبی، بیماری های کبدی و فشار خون، کاهش کلسترول بد در بدن، قطع ریزش مو، جلوگیری از چین و چروک، افزایش طول عمر، برطرف کردن بیماری های ریوی، جلوگیری از بوی بد دهان، تقویت سیستم ایمنی و کمک به چربی سوزی در بدن اشاره کرد.

چای سبز دارای خاصیت آرام بخشی هم بوده و می تواند برای حالت های استرسی و تنش موثر باشد.

همچنین چای سبز در عفونت های قارچی و باکتریایی نیز مفید است. چای سبز مواد سمی را از بدن خنثی می کند.

چای سبز

توجه بفرمایید چای سبز هم مانند چای سیاه باعث اختلال در جذب آهن می گردد و باید حداقل 2 ساعت بعد از هر وعده غذایی مصرف گردد و توصیه می شود بیش از 3 الی 4 لیوان چای سبز در طول روز مصرف نکنید زیرا ممکن است باعث اختلالات عصبی و الکترولیتی در بدن و همچنین خشکی مدفوع و یبوست شود.

 

با توجه به خواص شگفت انگیز چای سبز مصرف این گیاه برای سلامتی شما عزیزان توصیه می گردد. دمنوش چای سبز عالیان پلاس با بسته بندی در شرایط کاملا بهداشتی و بدون دخالت دست در دسترس شما می باشد.

alian sabz
ارسال دیدگاه